ART 3º ESO

lunes, 25 de junio de 2018

1ºESO Guía para preparar o exame de setembro. Curso 2017-18


1ºESO Guía por temas para a preparación do exame de setembro. As láminas son orientativas ( non hai que entregalas en setembro). O alumnado presentarase ao exame coa caixa de recursos, cos materiais necesarios para realizalo.
Unidade 1: A imaxe visual
Contidos
Láminas
Criterios de avaliación

Introdución á percepción dá imaxe: o sentido dá vista. Relacións dás formas e do contorna na percepción visual.
L1 Recortar duas imaxes de revistas e analizalas segundo a mensaxe que transmite
Coñecer os compoñentes dá imaxe, é dicir, o significado, os elementos visuais, os materiais e as técnicas.
Recoñecer e realizar diferentes tipos de imaxes segundo os fins propostos: estéticos, de comunicación, etcétera.
Saber realizar unha lectura, obxectiva e subxectiva, de imaxes bidimensionais sinxelas: debuxos, pinturas, cómic, fotografía, etc.
Aplicar o linguaxe do cómic no análises de imaxes sinxelas en movemento.
Recoñecer e realizar diferentes tipos de formas planas (pechadas e abertas, regulares e irregulares, positivas e negativas).
Manipular e crear imaxes con significados coherentes.
Criticar con autonomía os mensaxes discriminatorios e sexistas dos anuncios publicitarios.
Traballar con exactitude, orde e limpeza na realización dás presentacións gráfico-plásticas
A contorna pública e privado: a contaminación visual.
L2 Lectura imaxes de unha pintura e unha escultura
Tipos de imaxes: visuais, representativas dá realidade, mentais, simbólicas, fixas, en movemento.
L3 Crear un ser imposible, partindo de recortes de revistas (retrato- fotocollage). Traballo da forma e o fondo.
L4 Crear unha paisaxe con recortes de revistas (paisaxe- fotocollage)
O linguaxe do cómic.
PRESENTACION CÓMIC
L5 Realización de cómic para narrar historias. Técnica lápices de cores acuarelables.
O deseño gráfico publicitario. PRESENTACION
L6 Recortar e pegar 5 imagotipos e 5 logotipos distintos.
L7 Deseñar un imagotipo para unha marca. Especificar o nome da marca e a que se adica.
Unidade 2: Elementos visuais dá imaxe
Contidos
Láminas
Criterios de avaliación
O punto, a liña, o plano e a textura como elementos configuradores de formas, espazos e imaxes.
L8 Partindo dunha obra de Vicent Van Gogh, cololorear con Lápices de cores acuarelables con diferentes tipos de puntos, liñas e planos.
Analizar e describir gráfica e plasticamente imaxes propias e alleas, identificando seus elementos constructivos: puntos, liñas, planos e texturas.
Diferenciar e utilizar os diferentes tipos de puntos, liñas e planos en representacións gráficas e plásticas, propias e alleas.
Diferenciar a variedade de texturas visuais e táctiles que se poden producir mediante a manipulación de técnicas e materiais diversos.
Coñecer e utilizar adecuadamente técnicas e materiais para expresarse con os diferentes elementos do linguaxe visual.
Valorar as calidades estéticas dás imaxes na contorna visual cotiá e nas obras de arte, mostrando interese polas mensaxes que estas poden transmitir.
Recoñecer e utilizar as estructuras modulares bidimensionales.
Expresividade dos elementos visuais dá imaxe.
L9 Partindo dunha obra de Vicent Van Gogh, interpretar usando diferentes tipos de texturas
As texturas . presentación de texturas. Achegamento ás técnicas de producción de http://epvtics.blogspot.com/2013/01/httpwww_16.html
Ritmo e composición:
Estructuras modulares bidimensionales educacionplástica.net
L10 Creación de tres deseños modulares bidimensionales ( para este verán: bañador, toalla, mochila)
Unidade 3: A cor
Contidos
Láminas
Criterios de avaliación
A orixe dá cor.
L11 Circulo cromático. Témpera

Comprender o orixe do cor e a capacidade dos obxectos para reflectir o absorber luz branca.
Coñecer e diferenciar a cor luz dá cor pigmento e súas mixturas básicas.
Coñecer e diferenciar as calidades dá cor.
Describir gráfica e plasticamente unha imaxe, empregando diferentes sistemas codificados dá cor.
Utilizar diferentes gamas e criterios cromáticos para compoñer e configurar imaxes: analoxía e contrastes.
Investigar as posibilidades técnicas e expresivas dás témperas e as tintas para a realización de diferentes tipos de mixturas cromáticas.
Valorar as calidades cromáticas da contorna, obxectos, imaxes e obras de arte.
Formación e mesturas de cores. cor luz. cor pigmento. Harmonía de cores
L12 Cores frios-cores cálidos. Témpera


As calidades dá cor: Ton, valor e saturación.
L13 Analise en obras de arte de diferentes períodos históricos.


As gamas cromáticas: cores fríos e cores quentes.

L14 Realización de mesturas cromáticas cumprindo obxectivos expresivos concretos, explicaos. T.mixta.
A cor como medio de expresión.
Unidade 4: Debuxo técnico: trazados xeométricos
Contidos
Láminas
Criterios de avaliación
Instrumentos e materiais sinxelos para á realización de trazados xeométricos.
L15 Debuxo de paralelas, perpediculares e ángulos (30,60,45) suma de ángulos
Coñecer diferentes tipos de papel e instrumentos gráficos, xunto con súas características máis significativas.
Utilizar apropiadamente o compás, a regra, o xogo de escuadras na resolución de problemas.
Coñecer e utilizar adecuadamente os signos e elementos xeométricos (puntos e rectas).
Trazar paralelas utilizando a regra e o compás, e realizar diferentes trazados de perpendiculares a unha recta, por un punto dá mesma e desde un punto exterior a outra.
Coñecer o concepto de ángulo e a clasificación quedoles pódese facer segundo súas grados e respecto de outros ángulos.
Saber operar con segmentos: sumar, restar e multiplicar segmentos; dividir un segmento en partes iguais, e en partes proporcionais.
Saber dividir a circunferencia en partes iguais.
Exactitude, orde e limpeza na realización dás presentacións gráfico-plásticas.
Elementos xeométricos: puntos, liñas e arcos de circunferencia.
Operacións con segmentos, rectas e semirrectas. Rectas paralelas e perpendiculares. Mediatriz dun segmento

L16 Debuxo dá suma, resta e división de ángulos.
O ángulo. Clasificación de ángulos. Operacións con ángulos: suma, resta e división.

L17 División dun segmento en partes iguais e en partes proporcionais.
A circunferencia e a súa división en partes iguais



L18 Debuxo da circunferencia e a súa división en partes iguais
Unidade 5: Formas poligonais
Contidos
Láminas
Criterios de avaliación
Instrumentos e materiais para a realización de trazados xeométricos.

L19 Debuxo Polígonos regulares inscritos na circunferencia (3,6,12…/4,8,16…/ sistema xeral)
Coñecer as formas poligonais básicas: triángulos e cuadriláteros.
Coñecer os diferentes tipos de triángulos segundo seus lados e seus ángulos, e súas rectas notables.Saber construír triángulos: escaleno, equilátero e isósceles.
Saber construír cuadriláteros: cadrado, rectángulo, rombo, romboide, trapecio e trapezoide.
Construír polígonos regulares (triángulo equilátero, cadrado, pentágono, hexágono, heptágono e octógono) coñecendo o radio dá circunferencia circunscrita , empregando o método xeneral e métodos particulares.
Describir gráficamente formas, identificando so orientación espacial e a relación entre súas direccións.
Debuxar formas xeométricas simples.
Coñecer distintos medios de expresión gráfico-plásticos.
Valorar as calidades estéticas de contornas, obxectos e imaxes dá vida cotiá.
Introdución ás formas poligonais.
L20 Aplicación dúas polígonos regulares no deseño bidimensional
Os triángulos: orixe, construción e características.
L21 Debuxo de de formas poligonais iguais aplicando os procedementos de triangulación, radiación e coordenadas
Os cuadriláteros: orixe, construción e características.
L22 Debuxo de poligonais semellantes
Formas xeométricas bidimensionales. Polígonos regulares inscritos na circunferencia.
Unidade 6: Espazo e volume
Contidos
Láminas
Criterios de avaliación
Representación de espazos e obxectos.
L23 Analise de formas. Debuxo con grafito 2B
Coñecer e utilizar procesos de representación de espacios e obxectos como estratexia para a realización de obras plásticas.
Describir en representacións gráficas as relacións de luz e de sombra de formas e obxectos, para crear sensacións espaciais.
Valorar as calidades espaciais en obras de arte bidimensionales.
Coñecer os elementos que configuran o sistema diédrico ortogonal.Representar sólidos elementais e corpos xeométricos no sistema diédrico ortogonal.
Coñecer os elementos que configuran o sistema Axonométrico( Isométrico e P. Caballera) Representar sólidos elementais e corpos geométricos
lCoñecer os elementos que configuran o sistema cónico
Representar sólidos elementais e corpos xeométricos no sistema cónico frontal e oblicuo
Os sistemas de representación.
O sistema diédrico ortogonal a recta, o plano e corpos sólidos no sistema diédrico ortogonal.
L24 Vistas diédricas. Representación da figura en axonométrico. Representación de figuras planas, sólidos e corpos xeométricos sinxelos. ( ejercicios de visualización y modelado de 3D a partir de vistas en isometrico e cabaleira. www.educacionplastica.net
Métodos de representación práctica.
L25 Fig en axonométrico , debuxar as vistas diédricas
L26 Vistas diédricas . representación da figura en axonométrico e P. caballera.
O sistema axonométrico: Isometrico e P.caballera
L27: Utilización dos diversos elementos que configuran a perspectiva cónica para resolución de problemas. Debuxa enriba de dúas imáxes os distintos elementos da perspectiva cónica ( frontal e oblicua)
Tipos de perspectiva cónica. Situación dos elementos básicos dá perspectiva cónica.Representación de figuras planas e sólidos en perspectiva cónica.
L28 Debuxo de sólidos sinxelos en cónico frontal
L29 Debuxo de sólidos sinxelos en cónico oblicuo
RECURSOS
  • En  educacionplástica.net os apartados cos que podeis traballar (entre outras cousas) son: Estructuras modulares bidimensionales ,Sistema diédrico ( ejercicios de visualización y modelado de 3D a partir de vistas y ejercicios de vistas) e S. Axonométrco y P. Caballera
  • Ademáis en epvtics.blogspot.com.es ( o noso blog de plástica) tedes presentacións dos temas, vídeos e ejercicios resoltos e para resolver
  • LIBRO DE TEXTO 1ºESO Educación Plástica y Visual da Editorial Mc Graw HILL

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.