1ºESO
 Guía
por temas  para
a preparación do exame de setembro. As láminas son orientativas (
non hai que entregalas en setembro). O alumnado presentarase ao exame
coa caixa de recursos, cos materiais necesarios para realizalo.
Unidade
1: A imaxe visual
| 
Contidos | 
Láminas | 
Criterios
   de avaliación | 
| 
Introdución
   á percepción dá imaxe: o sentido dá vista. Relacións dás
   formas e do contorna na percepción visual. | 
L1
   Recortar duas imaxes de revistas e analizalas segundo a mensaxe
   que transmite | 
Coñecer
   os compoñentes dá imaxe, é dicir, o significado, os elementos
   visuais, os materiais e as técnicas. 
Recoñecer
   e realizar diferentes tipos de imaxes  segundo os fins propostos:
   estéticos, de comunicación, etcétera. 
Saber
   realizar unha lectura, obxectiva e subxectiva, de imaxes
   bidimensionais sinxelas: debuxos, pinturas, cómic, fotografía,
   etc. 
Aplicar
   o linguaxe do cómic no análises de imaxes sinxelas en movemento. 
Recoñecer
   e realizar diferentes tipos de formas planas (pechadas e abertas,
   regulares e irregulares, positivas e negativas). 
Manipular
   e crear imaxes con significados coherentes. 
Criticar
   con autonomía os mensaxes discriminatorios e sexistas dos
   anuncios publicitarios. 
Traballar
   con exactitude, orde e limpeza na realización dás presentacións
   gráfico-plásticas | 
| 
A
   contorna pública e privado: a contaminación visual. | 
L2
   Lectura imaxes de unha pintura e unha escultura | |
| 
Tipos
   de imaxes: visuais, representativas dá realidade, mentais,
   simbólicas, fixas, en movemento. | 
L3
   Crear un ser imposible, partindo de recortes de revistas (retrato-
   fotocollage). Traballo da forma e o fondo. | |
| 
L4
   Crear unha paisaxe con recortes de revistas (paisaxe- fotocollage) | ||
| 
O
   linguaxe do cómic. 
PRESENTACION
   CÓMIC | 
L5
   Realización de cómic para narrar historias. Técnica lápices de
   cores acuarelables. | |
| 
O
   deseño gráfico publicitario. PRESENTACION | 
L6
   Recortar e pegar 5 imagotipos e 5 logotipos distintos. | |
| 
L7
   Deseñar un imagotipo para unha marca. Especificar o nome da marca
   e a que se adica. | 
Unidade
2: Elementos visuais dá imaxe
| 
Contidos | 
Láminas | 
Criterios
   de avaliación | 
| 
O
   punto, a liña, o plano e a textura como elementos configuradores
   de formas, espazos e imaxes. | 
L8
   Partindo dunha obra de Vicent Van Gogh, cololorear con Lápices de
   cores acuarelables con diferentes tipos de puntos, liñas e
   planos. | 
Analizar
   e describir gráfica e plasticamente imaxes propias e alleas,
   identificando seus elementos constructivos: puntos, liñas, planos
   e texturas. 
Diferenciar
   e utilizar os diferentes tipos de puntos, liñas e planos en
   representacións gráficas e plásticas, propias e alleas. 
Diferenciar
   a variedade de texturas visuais e táctiles que se poden producir
   mediante a manipulación de técnicas e materiais diversos. 
Coñecer
   e utilizar adecuadamente técnicas e materiais para expresarse con
   os diferentes elementos do linguaxe visual. 
Valorar
   as calidades estéticas dás imaxes na contorna visual cotiá e
   nas obras de arte, mostrando interese polas mensaxes que estas
   poden transmitir. 
Recoñecer
     e utilizar as estructuras modulares bidimensionales. | 
| 
Expresividade
   dos elementos visuais dá imaxe. | 
L9
   Partindo dunha obra de Vicent Van Gogh, interpretar usando
   diferentes tipos de texturas | |
| 
As
   texturas . presentación de texturas.
   Achegamento ás
   técnicas de producción de
   http://epvtics.blogspot.com/2013/01/httpwww_16.html | ||
| 
Ritmo
   e composición: 
Estructuras
   modulares bidimensionales educacionplástica.net | 
L10
   Creación de tres deseños modulares bidimensionales ( para este
   verán: bañador, toalla, mochila) | 
Unidade
3: A cor
| 
Contidos | 
Láminas | 
Criterios
   de avaliación | 
| 
A
   orixe dá cor. | 
L11
    Circulo cromático. Témpera | 
Comprender
   o orixe do cor e a capacidade dos obxectos para reflectir o
   absorber luz branca. 
Coñecer
   e diferenciar a cor luz dá cor pigmento e súas mixturas básicas. 
Coñecer
   e diferenciar as calidades dá cor. 
Describir
   gráfica e plasticamente unha imaxe, empregando diferentes
   sistemas codificados dá cor. 
Utilizar
   diferentes gamas e criterios cromáticos para compoñer e
   configurar imaxes: analoxía e contrastes. 
Investigar
   as posibilidades técnicas e expresivas dás témperas e as tintas
   para a realización de diferentes tipos de mixturas cromáticas. 
Valorar
   as calidades cromáticas da contorna, obxectos, imaxes e obras de
   arte. | 
| 
Formación
   e mesturas de cores. cor luz. cor pigmento. Harmonía de cores | 
L12
   Cores frios-cores cálidos. Témpera | |
| 
As
   calidades dá cor: Ton, valor e saturación. | 
L13
   Analise en obras de arte de diferentes períodos históricos. 
    | |
| 
As
   gamas cromáticas: cores fríos e cores quentes. | 
L14
   Realización de mesturas cromáticas cumprindo obxectivos
   expresivos concretos, explicaos.  T.mixta. | |
| 
A
   cor como medio de expresión. | 
Unidade
4: Debuxo técnico: trazados xeométricos
| 
Contidos
   
    | 
Láminas | 
Criterios
   de avaliación | 
| 
Instrumentos
   e materiais sinxelos para á realización de trazados xeométricos. | 
L15
   Debuxo de paralelas, perpediculares e ángulos (30,60,45) suma de
   ángulos | 
Coñecer
   diferentes tipos de papel e instrumentos gráficos, xunto con súas
   características máis significativas. 
Utilizar
   apropiadamente o compás, a regra, o xogo de escuadras  na
   resolución de problemas. 
Coñecer
   e utilizar adecuadamente os signos e elementos xeométricos
   (puntos e rectas). 
Trazar
   paralelas utilizando a regra e o compás, e realizar diferentes
   trazados de perpendiculares a unha recta, por un punto dá mesma e
   desde un punto exterior a outra. 
Coñecer
   o concepto de ángulo e a clasificación quedoles pódese facer
   segundo súas grados e respecto de outros ángulos. 
Saber
   operar con segmentos: sumar, restar e multiplicar segmentos;
   dividir un segmento en partes iguais, e en partes proporcionais. 
Saber
   dividir a circunferencia en partes iguais. 
Exactitude,
   orde e limpeza na realización dás presentacións
   gráfico-plásticas. | 
| 
Elementos
   xeométricos: puntos, liñas e arcos de circunferencia. | ||
| 
Operacións
   con segmentos, rectas e semirrectas. Rectas paralelas e
   perpendiculares. Mediatriz dun segmento | 
L16 
   Debuxo dá suma, resta e división de ángulos. | |
| 
O
   ángulo. Clasificación de ángulos. Operacións con ángulos:
   suma, resta e división. | 
L17
   División dun segmento en partes iguais e en partes proporcionais. | |
| 
O
   Teorema de Tales.
   http://epvtics.blogspot.com/2013/04/teorema-de-tales.html 
A
   circunferencia e a súa división en partes iguais | 
L18
   Debuxo da circunferencia e a súa división en partes iguais | 
Unidade
5: Formas poligonais
| 
Contidos
   
    | 
Láminas | 
Criterios
   de avaliación | 
| 
Instrumentos
   e materiais para a realización de trazados xeométricos. | 
L19
   Debuxo Polígonos regulares inscritos na circunferencia
   (3,6,12…/4,8,16…/ sistema xeral) 
    | 
Coñecer
   as formas poligonais básicas: triángulos e cuadriláteros. 
Coñecer
   os diferentes tipos de triángulos segundo seus lados e seus
   ángulos, e súas rectas notables.Saber construír triángulos:
   escaleno, equilátero e isósceles. 
Saber
   construír cuadriláteros: cadrado, rectángulo, rombo, romboide,
   trapecio e trapezoide. 
Construír
   polígonos regulares (triángulo equilátero, cadrado, pentágono,
   hexágono, heptágono e octógono) coñecendo o radio dá
   circunferencia circunscrita , empregando o método xeneral e
   métodos particulares. 
Describir
   gráficamente formas, identificando so orientación espacial e a
   relación entre súas direccións. 
Debuxar
   formas xeométricas simples. 
Coñecer
   distintos medios de expresión gráfico-plásticos. 
Valorar
   as calidades estéticas de contornas, obxectos e imaxes dá vida
   cotiá. | 
| 
Introdución
   ás formas poligonais. | 
L20
   Aplicación dúas polígonos regulares no deseño bidimensional | |
| 
Os
   triángulos: orixe, construción e características. | 
L21
   Debuxo de de formas poligonais iguais aplicando os procedementos
   de triangulación, radiación e coordenadas | |
| 
Os
   cuadriláteros: orixe, construción e características. | 
L22
   Debuxo de poligonais semellantes | |
| 
Formas
   xeométricas bidimensionales. Polígonos regulares inscritos na
   circunferencia. | 
Unidade
6: Espazo e volume
| 
Contidos | 
Láminas | 
Criterios
   de avaliación | 
| Representación de espazos e obxectos. | 
L23
   Analise de formas. Debuxo con grafito 2B | 
Coñecer
   e utilizar procesos de representación de espacios e obxectos como
   estratexia para a realización de obras plásticas. 
Describir
   en representacións gráficas as relacións de luz e de sombra de
   formas e obxectos, para crear sensacións espaciais. 
Valorar
   as calidades espaciais en obras de arte bidimensionales. 
Coñecer
   os elementos que configuran o sistema diédrico
   ortogonal.Representar sólidos elementais e corpos xeométricos no
   sistema diédrico ortogonal. 
    
Coñecer
   os elementos que configuran o sistema Axonométrico( Isométrico e
   P. Caballera) Representar sólidos elementais e corpos geométricos 
lCoñecer
   os elementos que configuran o sistema cónico 
    
Representar
   sólidos elementais e corpos xeométricos no sistema cónico
   frontal e oblicuo | 
| 
Os
   sistemas de representación. 
O
   sistema diédrico ortogonal a recta, o plano e corpos sólidos no
   sistema diédrico ortogonal. | 
L24
   Vistas diédricas. Representación da figura en axonométrico.
   Representación de figuras planas, sólidos e corpos xeométricos
   sinxelos. ( ejercicios de visualización  y modelado de 3D a
   partir de vistas  en isometrico e cabaleira. 
   www.educacionplastica.net | |
| 
Métodos
   de representación práctica. | L25 Fig en axonométrico , debuxar as vistas diédricas | |
| L26 Vistas diédricas . representación da figura en axonométrico e P. caballera. | ||
| 
O
   sistema axonométrico: Isometrico e P.caballera | 
L27:
   Utilización dos diversos elementos que configuran a perspectiva
   cónica para resolución de problemas. Debuxa enriba de dúas
   imáxes os distintos elementos da perspectiva cónica ( frontal e
   oblicua) | |
| 
Tipos
   de perspectiva cónica. Situación dos elementos básicos dá
   perspectiva cónica.Representación de figuras planas e sólidos
   en perspectiva cónica. | ||
| 
L28
   Debuxo de sólidos sinxelos en cónico frontal 
    | ||
| 
L29
   Debuxo de sólidos sinxelos en cónico oblicuo | 
RECURSOS
- En educacionplástica.net os apartados cos que podeis traballar (entre outras cousas) son: Estructuras modulares bidimensionales ,Sistema diédrico ( ejercicios de visualización y modelado de 3D a partir de vistas y ejercicios de vistas) e S. Axonométrco y P. Caballera
- Ademáis en epvtics.blogspot.com.es ( o noso blog de plástica) tedes presentacións dos temas, vídeos e ejercicios resoltos e para resolver
- LIBRO DE TEXTO 1ºESO Educación Plástica y Visual da Editorial Mc Graw HILL
 
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.