O portfolio (dossier de
aprendizaxe): una potente ferramenta de avaliación
O portfolio consiste na
conformación dun dossier ou carpeta cunha selección reflexiva de
evidencias/producións aportadas polo alumno/a lo largo do curso e que responde
a un obxectivo concreto. A presentación farase en soporte papel e en formato
electrónico ( e-portfolio), nas actividades que así o requiran.
Os traballos (presentacións,
murais, traballos escritos, filmacións...) permiten ao alumno/a amosar as súas
aprendizaxes, habilidades ou competencias, a vez que posibilitan ao profesor un
seguimento do progreso deste aprendizaxe.
No portfolio o
estudante debe acompañaras súas « evidencias de aprendizaxe » cunha reflexión
(intrapersonal) na que xustifique a súa selección e valore o proceso que
seguira no seu recorrido de aprendizaxe (metacognición, aprender a aprender,
regulación...). Esta reflexión
lle axuda a tomar consciencia
de qué e cómo vai aprendendo, o mesmo tempo que lle permite regular o seu proceso de aprendizaxe e de estudo.
Usaranse as tecnoloxías da
información e da comunicación (TIC) que
aportan moitas potencialidades no deseño e na propia elaboración do portfolio. As TIC poden axudar na
elaboración das evidencias que conforman o portfolio e tamén poden
actuar como plataforma base do proceso de ensino e aprendizaxe; neste caso o portfolio quedaría
implementado na plataforma mesma.
Elaboración do portfolio
Traballo: tarefas, proxectos,
actividades
Selección (reflexiva e
estratéxica)
Archivo-clasificación
Reflexión sobre logros e
procesos (metacognición)
Presentación Exposición
pública
Porfolio e e-porfolio
O proceso da elaboración do porfolio
concretarase en catro fases: arquivar
e clasificar os traballos que van a servir como evidencias da aprendizaxe;
seleccionar de xeito intelixente aquelas producións que mellor exemplifican as
competencias desenvolvidas; reflexionar (acerca dos aprendizaxes realizados,
sobre o proceso seguido, en relación ao grupo...); e, finalmente, presentar
nunha audiencia específica.
O portfolio dixital conformará parte do
portfolio xeral.
¿Qué
non podemos esquecer incluír no portfolio?
–
Portada.
–
O índice del contido: presentación do que se vai a encontrar no portfolio.
–
O guión escrito da presentación oral.
–
As evidencias do propio aprendizaxe ( láminas, escritos, traballos ….)
–
Comentarios, suxerencias ... que o profesor realizara durante o proceso.
–
A reflexión persoal.
Algunhas
preguntas que poden guiar a reflexión persoal
a)
Preguntas retrospectivas sobre o proceso
–
¿Qué proceso seguiches para facer estes traballos? ¿Fixeras algo parecido
antes?
–
¿Qué aspectos melloraches nestes traballos? ¿Qué cres que necesitas mellorar?
–
¿Con qué problemas te encontraches? ¿Cómo os solucionaches?
–
¿Qué recursos utilizaches? ¿Cáles foron máis útiles? ¿Cáles volverías utilizar?
–
…
b)
Preguntas sobre ti mesmo (introspectivas)
–
¿Cómo te sentiches facendo estes traballos? ¿Qué che gustou máis? ¿Qué é o que
non che gustou?
–
¿Tiñas o nivel suficiente para levar a cabo os traballos?
–
Ao comparar estes traballos con outros anteriores, ¿observas cambios?
–
¿Sentes que melloraches como estudante?
–
…
c)
Preguntas sobre o grupo (para mirar máis aló de ti mesmo)
–
¿Traballaches da mesma maneira que o resto do grupo? ¿Qué fas de xeito
diferente?
–
¿Qué te gustaría que os demais vesen e valorasen especialmente dos teus
traballos?
–
¿Qué valoran os teus compañeiros dos teus traballos?
–
¿Qué crees que dirá o profesor sobre os teus traballos?
–
…
d)
Preguntas para o futuro (prospectivas)
–
¿Qué farías de outro modo si tiveras que volver a facer estes traballos?
–
¿Qué che gustaría mellorar?
–
¿Qué obxectivo te pondrás a próxima vez?
–
...
https://docs.google.com/presentation/d/1Msln3hlLMZ1wUDc_voWeE_b0Enio9z7mApFn-wocYls/edit?usp=sharing
https://sites.google.com/site/aidaivars/home/seminarios/-que-es-un-portfolio
Recuerda que cada trabajo tiene que ir con su enunciado/ propuesta y la teoría que explicamos para poder realizarlo.
Índex
3rd ESO
1st term
L1 Advertisement: relation among equals
L2 Trademark
L3 My comic:storyboard, storyline
2nd term
L4 My cómic Pixton
L5A PADLET COLOURS
L5B Portrait. Colours: tints
L6 Portrait. Complementary colors : tints and shades
L7 Portrait .TexturesL8 Analixing movies: storyboard, storyline.The topic : Gender violence (answer the blog)
3rd term
L9 Our movie ( storyboard, storyline and questions about it)
L10 Our movie: photos and moviemaker project
L11 Our movie: film
L12 Prezi presentaton about Spain
L13 Questionarie
L14 Ilusiones öpticas con curvas técnicas
L15Óvalo /Ovoide
L16 Parábola/ Hipérbola
L17 Espirales: Dos y tres centros
L18 Elipse
L19 Dibujo artístico: Cubo
L20 Dibujo artístico: Prisma
L21 Dibujo artístico: Figura
L22 Sistemas de representación
L23 Sistemas de representacióntrait.
lecturas para 3º ESO curso16-17
1ª EVALUACIÓN: JUMP START
http://bookshop.europa.eu/en/jump-start-pbKE3210446/?CatalogCategoryID=TMOep2Ix19kAAAEvzTkHowsR
2ª EVALUACIÓN: HIDDEN DISASTER
http://bookshop.europa.eu/en/hidden-disaster-pbKR3109144/?CatalogCategoryID=TMOep2Ix19kAAAEvzTkHowsR
3ª EVALUACIÓN: INFECTED
http://bookshop.europa.eu/en/infected-pbMN3011250/?CatalogCategoryID=TMOep2Ix19kAAAEvzTkHowsR
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.