Guia por
temas para a preparación do exame de setembro. As láminas son
orientativas ( non hai que entregalas en setembro). O alumnado
presentarase ao exame coa caixa de recursos, cos materiais necesarios
para realizalo.
Unidade
1: O linguaxe visual e plástico
1.
Contidos
|
2.
Exercicios
|
3.
Criterios de avaliación
|
O
linguaxe e a comunicación visual.
Finalidade
e función dás imaxes: informativa, expresiva, estética e
representativa.
Signos
e símbolos na comunicación visual: marca, sinais, símbolos e
iconas.
Medios
de comunicación mediante imaxes fixas: pintura, escultura,
arquitectura, prensa, cómic, deseño e novas tecnoloxías.
Medios
de comunicación mediante imaxes en movemento: cine, televisión e
vídeo.
|
L1:
Identificación do linguaxe visual e plástico nos medios de
comunicación con imaxes fixas. Recorta de revistas e pega nunca
lámina catro tipos distintos de imaxes fijas.
L2:
Análises dos medios de comunicación que utilizan imaxes en
movemento. Recorta de revistas e pega nunca lámina catro tipos
distintos de imaxes en movemento.
L3:
Realización de signos e símbolos para expresar ideas ou obxectos
previamente convindos/convidos. Realiza un imagotipo e logotipo do
“IES Agra de Leborís”
L4:
Utilización e experimentación de recursos informáticos para a
procura e creación de imaxes plásticas. Estudo e experimentación
a través dos procesos, técnicas e procedementos propios da
fotografía, para producir mensaxes visuais. Creación cun
programa informático dun anuncio ( finalidade exhortativa) do
“IES Agra de Leborís”.
L5: A
lenguaxe do cómic. Creación do guión dun cómic. Realización
do cómic sobre o tema “O maltrato: tolerancia cero”
|
Coñecer
as funcións e as características dos medios de comunicación que
utilizan imaxes estáticas e en movemento.
Utilizar
apropiadamente os elementos básicos que compoñen o linguaxe dá
pintura, escultura e arquitectura para realizar unha lectura
organizada e comprensiva de estes tipos de manifestacións
plásticas.
Coñecer
e utilizar os recursos informáticos e novas tecnoloxías para
manipular imaxes fotográficas, realizar deseños gráficos e
aplicar ó debuxo técnico.
Utilizar
a sintaxes propia dás formas visuais do deseño para realizar
proxectos concretos.
Elaborar
obras multimedia e produccións videográficas sinxelas utilizando
técnicas adecuadas ó medio.
Realizar
un cómic desenvolvendo un guión previamente establecido e
utilizando os elementos básicos de este tipo de linguaxe.
|
Unidade
2: Liña e textura, elementos visuais da imaxe
1.
Contidos
|
2.
Exercicios
|
3.
Criterios de avaliación
|
A
liña como o elemento expresivo, grafismo e trazo.
A
textura: calidades expresivas.
As
texturas ópticas: orgánicas e xeométricas.
O
cor e a liña para crear texturas.
A
textura e os estilos artísticos.
Acercamento
á utilización de materiais, instrumentos e soportes no debuxo.
Introdución
ás técnicas de pinturas ó auga: lavados e estarcidos.
|
L6:
Observación e análises de liñas na contorna e nas obras de
arte. Ánalise da composición da Obra As
Meninas
de Veláquez.
L7:
Análises da diferentes funcións que pode cumprir a liña.
Experimentación sobre a expresividade da iña. Sobre a fotocopia
da obra A
Noite
Estrelada
de Van Gogh, experimenta as distintas posibibilidades expresivas
da liña con lápices acuarelables.
L8:
Experimentación sobre a expresividade da liña e das texturas.
Interpreta da Obra As
Meninas
de Veláquez con texturas táctis e visuais.
L9:
Investigación experimental a partir de texturas orgánicas e
xeométricas. Fai recorta e pega sobre unha lámina cinco texturas
visuais e cinco táctis.
L10:
Utilización das texturas na representación de formas e imaxes.
Partindo do Bodegón de Paul
Cézanne. Bodegón
con cebolas
(1895-1900), traballa coas texturas L11: Estudo da liña e a
textura como elementos xeradores de ilusións ópticas. Crea unha
ilusión óptica con liñas e diferentes texturas. Materiais:
témperas.
|
Describir
diferentes tipos de liñas en imaxes da contorna visual e
representacións gráficas e visuais propias e alleas.
Describir
diferentes calidades plásticas de texturas, en superficies da
contorna cotiá e en manchas e planos de imaxe.
Seleccionar
os elementos configurativos da liña e a textura adecuando á
descrición analítica da forma.
Recoñecer
distintos materiais, instrumentos e soportes de debuxo en imaxes
diferentes, utilizando as súas características expresivas para
producir imaxes propias.
Investigar
as características estéticas das pinturas ó auga para
recoñecer e producir diferentes texturas expresivas.
Valorar
as obras de arte con curiosidade e respecto, con o desexo de
coñecer e analizar os elementos do linguaxe visual utilizados.
|
Unidade
3: A cor
1.
Contidos
|
2.
Exercicios
|
3.
Criterios de avaliación
|
A
física do cor.
A
natureza dás luces de cor: mixturas aditivas.
A
natureza dos pigmentos de cor: mixturas sustractivas.
Os
atributos do cor: cores complementarios, series e gamas do cor.
As
teorías do cor.
A
percepción do cor. Alteración dos atributos do cor.
O
cor na arte e os movementos artísticos.
|
L12:
Observación e análises da cor na contorna e nas obras de arte.
L13:
Realización dun círculo cromático. Diámetro dos círculos
concéntricos: 10,8 ,6. Materiais: témperas. O círculo do medio:
cores puros. Círculo exterior pintao con tintas e o interior coas
sombras.
L14:
Resolución de fórmulas cromáticas concretas, realización de
gamas e series. Realiza unha escala de 6 tintes e outra de 6
sombras. Debuxa dous rectángulos de 12cm de ancho e 4cm de alto.
Divídeos 6 partes iguais. En un deles pinta a escala de sombras
e no outo a de tintes. Materiais: témperas
L15:
Selección adecuada de cores para a consecución de efectos
determinados. Ánalise da cor (segundo a fórmula de armonizar as
cores) de dúas obras: Os
Lirios de
Vicent Van Gogh, Las
señoritas de Avignon
de Picasso.
L16:
Investigación en mixturas aditivas. Realiza un debuxo na metade
da lámina pintao con cores frios. Repite o debuxo na outra evade
e pintao con cores cálidos. Materiais: témperas.
L17:
Comprobación visual do comportamento da luz. Recorta e pega tres
imaxes distintas. Señala de onde procede a luz.
|
Coñecer
a natureza física dá luz, a fisioloxía do órgano visual e as
propiedades dás superficies dúas obxectos.
Coñecer
as teorías básicas sobre a cor como motivación para investigar
a súa natureza.
Coñecer
e diferenciar as mixturas aditivas das sustractivas.
Describir
os atributos da cor en imaxes da contorna, obras de arte e
produccións propias.
Diferenciar
e representar os matices do cor na natureza e na contorna.
Apreciar
e identificar as alteracións cromáticas que produce a
interacción do cor.
Utilizar
adecuadamente as posibilidades expresivas das pinturas ó auga na
produción de imaxes.
Valorar
a importancia expresiva e comunicativa da cor en diferentes
manifestacións e períodos artísticos.
|
Unidade
4: Análises e representación de formas.
1.
Contidos
|
2.
Exercicios
|
3.
Criterios de avaliación
|
As
formas orgánicas. Diferentes tipos de tratamentos.
As
formas xeométricas. Construción de polígonos regulares
coñecendo o lado.
As
tanxencias e enlácesvos.
As
estruturas bidimensionales. Diferentes tipos de estruturas
regulares e irregulares.
O
módulo e o submódulo.
As
relacións métricas. Proporción e semellanza. A sección áurea.
As escalas.
|
L18:
Construír e compoñer formas de diferentes tipos. Debuxo nunha
lámina dos distintos cuadriláteros e triángulos.
L19:
Construción de polígonos, e súa aplicación ó campo da arte e
do deseño.
Construcción
de polígonos. Sistema xeral. Debuxo dun hexágono (7cm de
diámetro) e dun octógono ( 8cm de diámetro).
L20: TRazado das curvas técnicas .Trazar o óvalo e o ovoide, parábola, hipérbola e elipse. Debuxar espirais.
L21:
Valor estético e organizativo do módulo como unidade de
composición. Creación dunha red modular constante para o deseño
dunha mochila escolar. Traballa na páxina :
educacionplástica.net,
estructuras bidimensionales. Entrégao impreso en papel.
L22:
Representar obxectos mediante a proporción e a semellanza. Debuxa
un mesmo obxecto en tres escalas distintas. Indica a escala de
cada obxecto.
|
Coñecer
as formas orgánicas.
Realizar
debuxos con diferentes tipos de tratamentos: realista, xeométrico,
de contornos e siluetas.
Elaborar
debuxos de formas orgánicas aplicando as fases de encaixado,
desenvolvemento e detalles.
Construír
polígonos regulares coñecendo o lado e aplicando os seus métodos
particulares.
Trazar
un polígono regular coñecendo o lado e aplicando o método
xeral.
Coñecer
as propiedades básicas das tanxencias e realizar trazados de
tanxencias.
Trazar
o óvalo e o ovoide, parábola, hipérbola e elipse. Debuxar espirais.
Coñecer
e representar as estruturas bidimensionales regulares e
irregulares.
Aplicar
módulos e submódulos na construción de composicións
bidimensionales.
Coñecer
as relacións métricas de proporción e semellanza.
Construír
figuras elementais semellantes.
Coñecer
e aplicar a sección áurea e as escalas.
|
Unidade
5: Espazo e volume
1.
Contidos
|
2.
Exercicios
|
3.
Criterios de avaliación
|
Os
sistemas de representación. O sistema diédrico ortogonal.
Representación
do punto, a recta, o plano e corpos sólidos no sistema diédrico
ortogonal.
O
trazado de vistas de obxectos. O esbozo.
O
sistema cónico. A perspectiva cónica ou lineal.
A
perspectiva cónica frontal.
Representación
de figuras planas e sólidos en perspectiva cónica.
Métodos
de representación práctica.
|
L23:
Utilización de diversos elementos que configuran o sistema
diédrico para resolución de problemas.
L24:
Representación de figuras planas, sólidos e corpos xeométricos
sinxelos. educacionplástica.net
Sistema diédrico ( ejercicios de visualización y modelado de 3D
a partir de vistas y ejercicios de vistas. Resolver e entregar
impresos.
L25:
Aplicación dos conceptos do sistema diédrico ortogonal estudados
á resolución de problemas básicos. educacionplástica.net
Perspectiva (perspectiva axonométrica ortogonal , nivel 1
piezas)
L26:
Representación de figuras planas, sólidos e corpos xeométricos
sinxelos. Dada vistas diédricas debuxar a figura en isométrico e
cabaleria
L27:
Utilización dos diversos elementos que configuran a perspectiva
cónica para resolución de problemas. Debuxa enriba de dúas
imáxes os distintos elementos da perspectiva cónica ( frontal e
oblicua)
L28:
Aplicación dos conceptos de perspectiva cónica frontal e
oblicua estudados á resolución de problemas elementais. . Divide
a lámina en dúas partes . Debuxa un cubo en cónica frontal
nunca metade e oblicua na outra metade.
L29
: representación de figuras sinxelas en cónico frontal
L30:
Representación de figuras sinxelas en cónico oblicuo
|
Coñecer
os elementos que configuran o sistema diédrico ortogonal.
Representar
no sistema diédrico ortogonal o punto, a recta e o plano no
primeiro cuadrante.
Debuxar
figuras elementais contidas no plano no sistema diédrico
ortogonal.
Representar
sólidos elementals e corpos xeométricos no sistema diédrico
ortogonal.
Representar
o punto, a recta e o plano no sistema diédrico ortogonal sen liña
de terra.
Coñecer
os elementos que configuran o sistema cónico.
Representar
sólidos sinxelos en perspectiva cónica frontal e oblicua.
|
Unidade
6: a composición
1.
Contidos
|
2.
Exercicios
|
3.
Criterios de avaliación
|
Introdución
á organización da forma e súa contorna non plana. Intención de
compoñer.
As
formas e a cor na composición.
A
simetría na composición. Simetría axial e radial.
Elementos
da composición.
A
composición no arte.
|
L29:
Observación e análise da organización da forma no plano.
Escoller e pegar na lámina imáxes donde predominen os ritmos
básicos: a repetición, a alternancia, a simetría, a
progresión e a converxencia ou diverxencia.
L30:
Indagación sobre formas e cores para realizar unha composición
con características concretas. Debuxa e pinta ( temperas) unha
composición . Por detrás da lámina exprica a composición e o
uso das cores.
L31:
Identificación dos elementos compositivos en diferentes obras
plásticas. Escolle , recorta e pega unha imaxe bidimensional e
outra tridimensional. Analiza a composición.
L32:
Análises compositivo en obras pictóricas de factura realista e
abstracto. Analiza a composición nuhna obra realista e en outra
abstracta.
L33:
Observación e análise da simetría na artesanía popular.
Busca, recorta e pega nunha lámina, distintos exemplos de
artesanía popular donde se use a simetría, exprica o tipo de
simetría (de cada peza).
L34:
Observación e análise do ritmo na arquitectura. Análise do
ritmo en dous exemplos de arquitectura.
|
Coñecer
e identificar a organización da forma como medio para comprender
os mensaxes que transmiten as imaxes da contorna.
Interpretar
e analizar composicións buscando distintas alternativas na
organización dá forma, mediante a manipulación dás leis
compositivas fundamentais.
Representar
composicións con diferentes recursos organizativos para
transmitir diferentes mensaxes, utilizando os medios materiais e
técnicos idóneos.
Valorar
as vanguardias artísticas con curiosidade e respecto, con o
desexo de coñecer e analizar os elementos do linguaxe visual e os
recursos técnicos utilizados.
Analizar
imaxes tendo en conta elementos básicos constitutivos da sintaxis
visual.
Diferenciar
e representar os matices da cor na natureza e na contorna.
Representar
geométricamente formas naturais e artificiais.
Deseñar
composicións modulares sobre redes poligonales.
Interpretar
composicións buscando distintas alternativas na organización dás
formas.
Recoñecer
distintos soportes e técnicas de expresión gráfico-plásticas.
Utilizar
adecuadamente as técnicas gráficas segundo as intencións
comunicativas.
|
RECURSOS
- En educacionplástica.net os apartados cos que podeis traballar son: Visión y percepción ( sólo apartado de percepción del color).Trazados geométricos ( apartado de polígonos).Estructuras modulares bidimensionales.El color
Sistema
diédrico ( ejercicios de visualización y modelado de 3D a partir
de vistas y ejercicios de vistas.Perspectiva
(perspectiva axonométrica ortogonal , nivel 1 piezas)
- Ademáis en epvtics.blogspot.com.es ( o noso blog de plástica) tedes presentacións dos temas, vídeos e exercicios para resolver Por ejemplo: Cónico frontal,Cónico oblicuo,Videos da división da circunferencia en partes iguais.
- LIBRO DE TEXTO 3ºESO Educación Plástica y Visual da Editorial Mc Graw HILL
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.