1ºESO
Guía
por temas para
a preparación do exame de setembro. As láminas son orientativas (
non hai que entregalas en setembro). O alumnado presentarase ao exame
coa caixa de recursos, cos materiais necesarios para realizalo.
Unidade
1: A imaxe visual
Contidos
|
Láminas
|
Criterios
de avaliación
|
Introdución
á percepción dá imaxe: o sentido dá vista. Relacións dás
formas e do contorna na percepción visual.
|
L1
Recortar duas imaxes de revistas e analizalas segundo a mensaxe
que transmite
|
Coñecer
os compoñentes dá imaxe, é dicir, o significado, os elementos
visuais, os materiais e as técnicas.
Recoñecer
e realizar diferentes tipos de imaxes segundo os fins propostos:
estéticos, de comunicación, etcétera.
Saber
realizar unha lectura, obxectiva e subxectiva, de imaxes
bidimensionais sinxelas: debuxos, pinturas, cómic, fotografía,
etc.
Aplicar
o linguaxe do cómic no análises de imaxes sinxelas en movemento.
Recoñecer
e realizar diferentes tipos de formas planas (pechadas e abertas,
regulares e irregulares, positivas e negativas).
Manipular
e crear imaxes con significados coherentes.
Criticar
con autonomía os mensaxes discriminatorios e sexistas dos
anuncios publicitarios.
Traballar
con exactitude, orde e limpeza na realización dás presentacións
gráfico-plásticas
|
A
contorna pública e privado: a contaminación visual.
|
L2
Lectura imaxes de unha pintura e unha escultura
|
|
Tipos
de imaxes: visuais, representativas dá realidade, mentais,
simbólicas, fixas, en movemento.
|
L3
Crear un ser imposible, partindo de recortes de revistas (retrato-
fotocollage). Traballo da forma e o fondo.
|
|
L4
Crear unha paisaxe con recortes de revistas (paisaxe- fotocollage)
|
||
O
linguaxe do cómic.
PRESENTACION
CÓMIC
|
L5
Realización de cómic para narrar historias. Técnica lápices de
cores acuarelables.
|
|
O
deseño gráfico publicitario. PRESENTACION
|
L6
Recortar e pegar 5 imagotipos e 5 logotipos distintos.
|
|
L7
Deseñar un imagotipo para unha marca. Especificar o nome da marca
e a que se adica.
|
Unidade
2: Elementos visuais dá imaxe
Contidos
|
Láminas
|
Criterios
de avaliación
|
O
punto, a liña, o plano e a textura como elementos configuradores
de formas, espazos e imaxes.
|
L8
Partindo dunha obra de Vicent Van Gogh, cololorear con Lápices de
cores acuarelables con diferentes tipos de puntos, liñas e
planos.
|
Analizar
e describir gráfica e plasticamente imaxes propias e alleas,
identificando seus elementos constructivos: puntos, liñas, planos
e texturas.
Diferenciar
e utilizar os diferentes tipos de puntos, liñas e planos en
representacións gráficas e plásticas, propias e alleas.
Diferenciar
a variedade de texturas visuais e táctiles que se poden producir
mediante a manipulación de técnicas e materiais diversos.
Coñecer
e utilizar adecuadamente técnicas e materiais para expresarse con
os diferentes elementos do linguaxe visual.
Valorar
as calidades estéticas dás imaxes na contorna visual cotiá e
nas obras de arte, mostrando interese polas mensaxes que estas
poden transmitir.
Recoñecer
e utilizar as estructuras modulares bidimensionales.
|
Expresividade
dos elementos visuais dá imaxe.
|
L9
Partindo dunha obra de Vicent Van Gogh, interpretar usando
diferentes tipos de texturas
|
|
As
texturas . presentación de texturas.
Achegamento ás
técnicas de producción de
http://epvtics.blogspot.com/2013/01/httpwww_16.html
|
||
Ritmo
e composición:
Estructuras
modulares bidimensionales educacionplástica.net
|
L10
Creación de tres deseños modulares bidimensionales ( para este
verán: bañador, toalla, mochila)
|
Unidade
3: A cor
Contidos
|
Láminas
|
Criterios
de avaliación
|
A
orixe dá cor.
|
L11
Circulo cromático. Témpera
|
Comprender
o orixe do cor e a capacidade dos obxectos para reflectir o
absorber luz branca.
Coñecer
e diferenciar a cor luz dá cor pigmento e súas mixturas básicas.
Coñecer
e diferenciar as calidades dá cor.
Describir
gráfica e plasticamente unha imaxe, empregando diferentes
sistemas codificados dá cor.
Utilizar
diferentes gamas e criterios cromáticos para compoñer e
configurar imaxes: analoxía e contrastes.
Investigar
as posibilidades técnicas e expresivas dás témperas e as tintas
para a realización de diferentes tipos de mixturas cromáticas.
Valorar
as calidades cromáticas da contorna, obxectos, imaxes e obras de
arte.
|
Formación
e mesturas de cores. cor luz. cor pigmento. Harmonía de cores
|
L12
Cores frios-cores cálidos. Témpera
|
|
As
calidades dá cor: Ton, valor e saturación.
|
L13
Analise en obras de arte de diferentes períodos históricos.
|
|
As
gamas cromáticas: cores fríos e cores quentes.
|
L14
Realización de mesturas cromáticas cumprindo obxectivos
expresivos concretos, explicaos. T.mixta.
|
|
A
cor como medio de expresión.
|
Unidade
4: Debuxo técnico: trazados xeométricos
Contidos
|
Láminas
|
Criterios
de avaliación
|
Instrumentos
e materiais sinxelos para á realización de trazados xeométricos.
|
L15
Debuxo de paralelas, perpediculares e ángulos (30,60,45) suma de
ángulos
|
Coñecer
diferentes tipos de papel e instrumentos gráficos, xunto con súas
características máis significativas.
Utilizar
apropiadamente o compás, a regra, o xogo de escuadras na
resolución de problemas.
Coñecer
e utilizar adecuadamente os signos e elementos xeométricos
(puntos e rectas).
Trazar
paralelas utilizando a regra e o compás, e realizar diferentes
trazados de perpendiculares a unha recta, por un punto dá mesma e
desde un punto exterior a outra.
Coñecer
o concepto de ángulo e a clasificación quedoles pódese facer
segundo súas grados e respecto de outros ángulos.
Saber
operar con segmentos: sumar, restar e multiplicar segmentos;
dividir un segmento en partes iguais, e en partes proporcionais.
Saber
dividir a circunferencia en partes iguais.
Exactitude,
orde e limpeza na realización dás presentacións
gráfico-plásticas.
|
Elementos
xeométricos: puntos, liñas e arcos de circunferencia.
|
||
Operacións
con segmentos, rectas e semirrectas. Rectas paralelas e
perpendiculares. Mediatriz dun segmento
|
L16
Debuxo dá suma, resta e división de ángulos.
|
|
O
ángulo. Clasificación de ángulos. Operacións con ángulos:
suma, resta e división.
|
L17
División dun segmento en partes iguais e en partes proporcionais.
|
|
O
Teorema de Tales.
http://epvtics.blogspot.com/2013/04/teorema-de-tales.html
A
circunferencia e a súa división en partes iguais
|
L18
Debuxo da circunferencia e a súa división en partes iguais
|
Unidade
5: Formas poligonais
Contidos
|
Láminas
|
Criterios
de avaliación
|
Instrumentos
e materiais para a realización de trazados xeométricos.
|
L19
Debuxo Polígonos regulares inscritos na circunferencia
(3,6,12…/4,8,16…/ sistema xeral)
|
Coñecer
as formas poligonais básicas: triángulos e cuadriláteros.
Coñecer
os diferentes tipos de triángulos segundo seus lados e seus
ángulos, e súas rectas notables.Saber construír triángulos:
escaleno, equilátero e isósceles.
Saber
construír cuadriláteros: cadrado, rectángulo, rombo, romboide,
trapecio e trapezoide.
Construír
polígonos regulares (triángulo equilátero, cadrado, pentágono,
hexágono, heptágono e octógono) coñecendo o radio dá
circunferencia circunscrita , empregando o método xeneral e
métodos particulares.
Describir
gráficamente formas, identificando so orientación espacial e a
relación entre súas direccións.
Debuxar
formas xeométricas simples.
Coñecer
distintos medios de expresión gráfico-plásticos.
Valorar
as calidades estéticas de contornas, obxectos e imaxes dá vida
cotiá.
|
Introdución
ás formas poligonais.
|
L20
Aplicación dúas polígonos regulares no deseño bidimensional
|
|
Os
triángulos: orixe, construción e características.
|
L21
Debuxo de de formas poligonais iguais aplicando os procedementos
de triangulación, radiación e coordenadas
|
|
Os
cuadriláteros: orixe, construción e características.
|
L22
Debuxo de poligonais semellantes
|
|
Formas
xeométricas bidimensionales. Polígonos regulares inscritos na
circunferencia.
|
Unidade
6: Espazo e volume
Contidos
|
Láminas
|
Criterios
de avaliación
|
Representación de espazos e obxectos. |
L23
Analise de formas. Debuxo con grafito 2B
|
Coñecer
e utilizar procesos de representación de espacios e obxectos como
estratexia para a realización de obras plásticas.
Describir
en representacións gráficas as relacións de luz e de sombra de
formas e obxectos, para crear sensacións espaciais.
Valorar
as calidades espaciais en obras de arte bidimensionales.
Coñecer
os elementos que configuran o sistema diédrico
ortogonal.Representar sólidos elementais e corpos xeométricos no
sistema diédrico ortogonal.
Coñecer
os elementos que configuran o sistema Axonométrico( Isométrico e
P. Caballera) Representar sólidos elementais e corpos geométricos
lCoñecer
os elementos que configuran o sistema cónico
Representar
sólidos elementais e corpos xeométricos no sistema cónico
frontal e oblicuo
|
Os
sistemas de representación.
O
sistema diédrico ortogonal a recta, o plano e corpos sólidos no
sistema diédrico ortogonal.
|
L24
Vistas diédricas. Representación da figura en axonométrico.
Representación de figuras planas, sólidos e corpos xeométricos
sinxelos. ( ejercicios de visualización y modelado de 3D a
partir de vistas en isometrico e cabaleira.
www.educacionplastica.net
|
|
Métodos
de representación práctica.
|
L25 Fig en axonométrico , debuxar as vistas diédricas | |
L26 Vistas diédricas . representación da figura en axonométrico e P. caballera. | ||
O
sistema axonométrico: Isometrico e P.caballera
|
L27:
Utilización dos diversos elementos que configuran a perspectiva
cónica para resolución de problemas. Debuxa enriba de dúas
imáxes os distintos elementos da perspectiva cónica ( frontal e
oblicua)
|
|
Tipos
de perspectiva cónica. Situación dos elementos básicos dá
perspectiva cónica.Representación de figuras planas e sólidos
en perspectiva cónica.
|
||
L28
Debuxo de sólidos sinxelos en cónico frontal
|
||
L29
Debuxo de sólidos sinxelos en cónico oblicuo
|
RECURSOS
- En educacionplástica.net os apartados cos que podeis traballar (entre outras cousas) son: Estructuras modulares bidimensionales ,Sistema diédrico ( ejercicios de visualización y modelado de 3D a partir de vistas y ejercicios de vistas) e S. Axonométrco y P. Caballera
- Ademáis en epvtics.blogspot.com.es ( o noso blog de plástica) tedes presentacións dos temas, vídeos e ejercicios resoltos e para resolver
- LIBRO DE TEXTO 1ºESO Educación Plástica y Visual da Editorial Mc Graw HILL
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.