viernes, 31 de mayo de 2013
Estructuras modulares tridimensionales........en movimiento
De Theo Jansen
Etiquetas:
1ºESO,
3ºESO,
diseños de repetición,
redes
lunes, 27 de mayo de 2013
Ciberacoso
1. Que é o Ciberacoso, e en que formas se manifesta
A presencia da internet no mundo escolar, relacionada co aumento do uso das novas tecnoloxías
da comunicación, é imparable, o mesmo que noutros moitos campos. As vantaxes
destes medios son evidentes, pero tamén poden presentar inconvenientes, e no
caso que nos ocupa, certos riscos.
O Ciberacoso ou
Ciberbullying é o uso das redes sociais, correo electrónico, blogs e outros
ámbitos da internet en perxuízo dunha ou máis persoas, ou da súa imaxe
pública. Se comparamos isto con casos típicos de acoso escolar veremos que,
por unha parte, o ciberacoso non supón agresións físicas, pero por outra ten
moito máis alcance tanto na difusión espacial como na temporal, cunha
continuidade que pode ser permanente, e non limitada ao horario escolar.
Para combatir este
fenómeno e conseguir como docentes que as novas tecnoloxías sexan sempre unha
fonte de experiencias positivas para o noso alumnado, debemos coñecer a
tipoloxía dos perigos que conleva a rede, a sintomatoloxía que nos axudará a
detectar os problemas, as boas prácticas que axudan a previr estas situacións
e a maneira de buscar solucións.
Normalmente
distínguense tres tipos de perigos aos que están expostas as persoas con
internet: perigos persoais, acceso a contidos inapropriados e adicción. O
ciberacoso entra no primeiro tipo. As súas formas habituais son:
- Ameazas e intimidación - Seguemento persistente - Humillacións, insultos e difamacións - Exclusión, boicot - Roubo da identidade e suplantación - Difusión de datos e imaxes persoais - Manipulación |
2. Medidas preventivas e boas prácticas
Sempre é mellor previr que remediar. Como docentes, debemos estar atentos
á maneira en como utilizamos e utilizan os alumnos os medios informáticos, e
ter claro como obrar nós mesmos, como guiar ao alumnado e como aconsellar ás
familias. Diferenciamos polo tanto as boas prácticas para o profesorado e
centro docente, para o alumnado e para os pais.
Profesorado e centro:
|
2. Medidas preventivas e boas prácticas
Alumnado:
|
2. Medidas preventivas e boas prácticas
Pais e familiares:
Resulta moi beneficioso manter un contacto profesorado-familia, para
comunicarse calquera síntoma de acoso que se detecte, e tomar medidas canto antes.
|
3. Referencias legais
e enlaces de interese
Consellos e referencias legais
básicas:
http://www.internetsinacoso.com/index.php
Liña de axuda contra o acoso escolar
http://www.acosoescolar.info/index.htm
Plan contra o ciberacoso escolar
(Xunta de Castela-León)
http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/ciberacoso/tkMain
Boas prácticas (dirixido a pais)
http://www.slideshare.net/Mallavibarrena/buenas-prcticas-redes-sociales-menores-v10
Boas prácticas (enfocado a empresas e
comercio en liña)
http://www.mujeresconsejeras.com/guia-buenas-practicas-redes-sociales/2011/06/27/
Boas prácticas (dirixido a prensa e
xornalistas)
http://www.clasesdeperiodismo.com/2011/05/12/10-buenas-practicas-para-usar-redes-sociales-en-los-medios/ |
Suscribirse a:
Entradas (Atom)