3º
ESO
Lembrade...
- En setembro haberá un exame Teórico-práctico, parecido aos que fixemos durante o curso.
- Non haberá entrega de traballos ainda que os recomendo que fagades os exercicios para repasar.
- Tedes na Aula virtual as leccións ( ao final desta entrada os deixo tamén algúns links coas leccións.)
- Tedes que levar ao exame todos os materiais necesarios para facelo , os que usamos na clase ( menos os pinceis, temperas e tubos de acuarelas)
Moito
ánimo....sei que podedes facelo! ... e vos tamén!
Guía
por temas  para a preparación ao exame  de  setembro. Non haberá
entrega de traballos. 
| 
1.
   Contidos 
O
   linguaxe visual e plástico | 
2.
   Exercicios para repasar | 
3.
   Criterios de avaliación | 
| 
O
   linguaxe e a comunicación visual. 
Finalidade
   e función das imaxes: informativa, expresiva, estética e
   representativa. 
Signos
   e símbolos na comunicación visual: marca, sinais, símbolos e
   iconas. 
Medios
   de comunicación mediante imaxes fixas: pintura, escultura,
   arquitectura, prensa, cómic, deseño e novas tecnoloxías. 
Medios
   de comunicación mediante imaxes en movemento: cine, televisión e
   vídeo. | 
L1:
   Identificación do linguaxe visual e plástico nos medios de
   comunicación con imaxes fixas. Recorta de revistas e pega nunca
   lámina catro tipos distintos de imaxes fixas. 
L2:
   Análises dos medios de comunicación que utilizan imaxes en
   movemento. Recorta de revistas e pega nunca lámina catro tipos
   distintos de imaxes en movemento. 
    
L3:
   Realización de signos e símbolos para expresar ideas ou obxectos
   previamente convindos/convidos. Realiza un imagotipo e logotipo 
    
L4:
   Utilización e experimentación de recursos informáticos para a
   procura e creación de imaxes plásticas. Estudo e experimentación
   a través dos procesos, técnicas e procedementos propios da
   fotografía, para producir mensaxes visuais. Creación cun
   programa informático dun corto. 
L5: A
   linguaxe do cómic. Creación do guión dun cómic. Realización
   do cómic sobre un tema dado | 
Coñecer
   as funcións e as características dos medios de comunicación que
   utilizan imaxes estáticas e en movemento. 
Utilizar
   apropiadamente os elementos básicos que compoñen o linguaxe da
   pintura, escultura e arquitectura para realizar unha lectura
   organizada e comprensiva de estes tipos de manifestacións
   plásticas. 
Coñecer
   e utilizar os recursos informáticos e novas tecnoloxías para
   manipular imaxes fotográficas, realizar deseños gráficos e
   aplicar ó debuxo técnico. 
Utilizar
   a sintaxes propia das formas visuais do deseño para realizar
   proxectos concretos. 
Elaborar
   obras multimedia e producións ideográficas sinxelas utilizando
   técnicas adecuadas ó medio. 
Realizar
   un cómic desenvolvendo un guión previamente establecido e
   utilizando os elementos básicos de este tipo de linguaxe. | 
| 
1.
   Contidos Liña e textura, elementos visuais da imaxe | 
2.
   Exercicios | 
3.
   Criterios de avaliación | 
| 
A
   liña como o elemento expresivo, grafismo e trazo. 
A
   textura: calidades expresivas. 
As
   texturas ópticas: orgánicas e xeométricas. 
O
   cor e a liña para crear texturas. 
A
   textura e os estilos artísticos. 
Acercamento
   á utilización de materiais, instrumentos e soportes no debuxo. 
Introdución
   ás técnicas de pinturas ó auga: lavados e estarcidos. | 
L6:Experimentación
   sobre a expresividade da iña. Por
   exemplo, sobre
   a fotocopia da obra A
   Noite
   Estrelada
   de Van Gogh, experimenta as distintas posibibilidades expresivas
   da liña con lápis acuarelables. 
    
L7:
    Experimentación sobre a expresividade da liña e das texturas.
   Por
   exemplo, interpreta
   da Obra As
   Meninas
   de Veláquez con texturas táctis e visuais. 
    
L8:
   Investigación experimental a partir de
   texturas orgánicas e xeométricas. Fai recorta e pega sobre unha
   lámina cinco texturas visuais e cinco táctis. 
L9:
   Utilización das texturas na representación de formas e imaxes.
   Por exemplo, partindo do Bodegón de Paul
   Cézanne.
   Bodegón
   con cebolas
   (1895-1900), traballa coas texturas 
L11:
   Estudo da liña e a textura como elementos xeradores de ilusións
   ópticas.Por exemplo, crea unha ilusión óptica con liñas
   e diferentes texturas. Materiais: témperas. | 
Describir
   diferentes tipos de liñas en imaxes da contorna visual e
   representacións gráficas e visuais propias e alleas. 
Describir
   diferentes calidades plásticas de texturas, en superficies da
   contorna cotiá e en manchas e planos de imaxe. 
Seleccionar
   os elementos configurativos da liña e a textura adecuando á
   descrición analítica da forma. 
Recoñecer
   distintos materiais, instrumentos e soportes de debuxo en imaxes
   diferentes, utilizando as súas características expresivas para
   producir imaxes propias. 
Investigar
   as características estéticas das pinturas ó auga  para
   recoñecer e producir diferentes texturas expresivas. 
Valorar
   as obras de arte con curiosidade e respecto, con o desexo de
   coñecer e analizar os elementos do linguaxe visual utilizados. | 
| 
1.
   Contidos A cor | 
2.
   Exercicios 
    | 
3.
   Criterios de avaliación | 
| 
A
   física do cor. 
A
   natureza das luces de cor: mixturas aditivas. 
A
   natureza dos pigmentos de cor: mixturas sustractivas. 
Os
   atributos do cor: cores complementarios, series e gamas do cor. 
As
   teorías do cor. 
A
   percepción do cor. Alteración dos atributos do cor. 
O
   cor na arte e os movementos artísticos. | 
L12:
   Observación e análises da cor na contorna e nas obras de arte. 
L13:
   Realización dun círculo cromático.Por
   exemplo, diámetro dos círculos concéntricos: 10,8 ,6.
   Materiais: témperas. O círculo do medio: cores puros. Círculo
   exterior píntao con tintas e o interior coas sombras. 
    
L14:
   Resolución de fórmulas cromáticas concretas, realización de
   gamas e  series. Por exemplo, realiza
   unha escala de 6 tinxes e outra de 6 sombras. Debuxa dous
   rectángulos de 12cm de ancho e 4cm de alto. Divídeos  6 partes
   iguais. En un deles pinta a escala de sombras e no outro a de
   tinxes. Materiais: témperas 
L15:
   Selección adecuada de cores para a consecución de efectos
   determinados.Por
   exemplo,
   Análise da cor (segundo a fórmula de armonizar as cores) de dúas
   obras: Os
   Lirios de 
   Vicent Van Gogh, Las
   señoritas de Avignon
    de Picasso. 
L16:
   Investigación en mixturas aditivas. Realiza un debuxo na metade
   da lámina píntao con cores fríos. Repite o debuxo na outra
   evade e píntao con cores cálidos. Materiais: témperas. 
L17:
   Comprobación visual do comportamento da luz. Recorta e pega tres
   imaxes distintas.  Sinala de onde procede a luz. 
    | 
Coñecer
   a natureza física da luz, a fisioloxía do órgano visual e as
   propiedades das superficies dúas obxectos. 
Coñecer
   as teorías básicas sobre a cor como motivación para investigar
   a súa natureza. 
Coñecer
   e diferenciar as mixturas aditivas das subtractivas. 
Describir
   os atributos da cor en imaxes da contorna, obras de arte e
   producións propias. 
Diferenciar
   e representar os matices do cor na natureza e na contorna. 
Apreciar
   e identificar as alteracións cromáticas que produce a
   interacción do cor. 
Utilizar
   adecuadamente as posibilidades expresivas das pinturas ó auga na
   produción de imaxes. 
Valorar
   a importancia expresiva e comunicativa da cor en diferentes
   manifestacións e períodos artísticos. | 
| 
1.
   Contidos
   
    
Análises
   e representación de formas. | 
2.
   Exercicios 
    | 
3.
   Criterios de avaliación | 
| 
As
   formas orgánicas. Diferentes tipos de tratamentos. 
As
   formas xeométricas. Construción de polígonos regulares
   coñecendo o lado. 
As
   tanxencias e os enlaces. 
As
   estruturas bidimensionales. Diferentes tipos de estruturas
   regulares e irregulares. 
O
   módulo e o submódulo. 
As
   relacións métricas. Proporción e semellanza. A sección áurea.
   As escalas. | 
L18:
   Construír e compoñer formas de diferentes tipos. Debuxo nunha
   lámina dos distintos cuadriláteros e triángulos. 
L19:
   Construción de polígonos, e súa aplicación ó campo da arte e
   do deseño. 
Construción
   de polígonos. Sistema xeral.  Debuxo dun hexágono (7cm de
   diámetro) e dun octógono ( 8cm de diámetro). 
L20:
   Interese por investigar sobre os diferentes tipos de estruturas
   que posúe a forma. Creación dun deseño téxtil basado na
   división da circunferencia en partes iguais. Utiliza unha armonía
   de cor e explica. 
L21:
   Valor estético e organizativo do módulo como unidade de
   composición. Creación dunha red modular constante para o deseño
   dunha mochila escolar. Traballa na páxina :
   educacionplástica.net,
   estruturas bidimensionales. 
    
L22:
   Representar obxectos mediante a proporción e a semellanza. Debuxa
   un mesmo obxecto en tres escalas distintas. Indica a escala de
   cada obxecto. | 
Coñecer
   as formas orgánicas. 
Realizar
   debuxos con diferentes tipos de tratamentos: realista, xeométrico,
   de contornos e siluetas. 
Elaborar
   debuxos de formas orgánicas aplicando as fases de encaixado,
   desenvolvemento e detalles. 
Construír
   polígonos regulares coñecendo o lado e aplicando os seus métodos
   particulares. 
Trazar
   un polígono regular coñecendo o lado e aplicando o método
   xeral. 
Coñecer
   as propiedades básicas das tanxencias e realizar trazados de
   tanxencias. 
Trazar
   o ovalo e o ovoide. Debuxar espirais. Coñecer e representar as
   estruturas bidimensionales regulares e irregulares. 
Aplicar
   módulos e submódulos na construción de composicións
   bidimensionales. 
Coñecer
   as relacións métricas de proporción e semellanza. 
Construír
   figuras elementais semellantes. 
Coñecer
   e aplicar a sección áurea e as escalas.
   
    | 
| 
1.
   Contidos 
    
 Espazo
   e volume | 
2.
   Exercicios 
    | 
3.
   Criterios de avaliación | 
| 
Os
   sistemas de representación. O sistema diédrico ortogonal. 
Representación
   do punto, a recta, o plano e corpos sólidos no sistema diédrico
   ortogonal. 
O
   trazado de vistas de obxectos. O esbozo. 
Métodos
   de representación práctica. | 
L23:
   Utilización de diversos elementos que configuran o sistema
   diédrico para resolución de problemas. 
L24:
   Representación de figuras planas, sólidos e corpos xeométricos
   sinxelos. educacionplástica.net
   Sistema diédrico ( exercicios de visualización  y modelado de 3D
   a partir de vistas y exercicios de vistas. 
    
L25:
   Aplicación dos conceptos do sistema diédrico ortogonal estudados
   á resolución de problemas básicos. educacionplástica.net
   Perspectiva (perspectiva axonométrica ortogonal , nivel 1  pezas) | 
Coñecer
   os elementos que configuran o sistema diédrico ortogonal. 
Representar
   no sistema diédrico ortogonal o punto, a recta e o plano no
   primeiro cuadrante. 
Debuxar
   figuras elementais contidas no plano no sistema diédrico
   ortogonal. 
Representar
   sólidos elementais e corpos xeométricos no sistema diédrico
   ortogonal. 
Representar
   o punto, a recta e o plano no sistema diédrico ortogonal sen liña
   de terra. | 
Para
repasar máis os seguintes temas
A
cor 
Texturas
División
da circunferencia e polígonos:
Deseños
modulares bidimensionales  
Stop-motion
https://stopmotionnow.blogspot.com/
Máis
RECURSOS
- En educacionplástica.net os apartados cos que podes traballar son: Visión y percepción ( solo apartado de percepción del color).Trazados xeométricos ( apartado de polígonos).Estruturas modulares bidimensionales. El color Sistema diédrico ( exercicios de visualización y modelado de 3D a partir de vistas y exercicios de vistas.Perspectiva (perspectiva axonométrica ortogonal , nivel 1 pezas)
Ademáis
 en epvtics.blogspot.com.es
( o noso blog de plástica) tedes presentacións dos temas, vídeos e
exercicios para resolver 
 
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.