3º
ESO
Lembrade...
- En setembro haberá un exame Teórico-práctico, parecido aos que fixemos durante o curso.
- Non haberá entrega de traballos ainda que os recomendo que fagades os exercicios para repasar.
- Tedes na Aula virtual as leccións ( ao final desta entrada os deixo tamén algúns links coas leccións.)
- Tedes que levar ao exame todos os materiais necesarios para facelo , os que usamos na clase ( menos os pinceis, temperas e tubos de acuarelas)
Moito
ánimo....sei que podedes facelo! ... e vos tamén!
Guía
por temas para a preparación ao exame de setembro. Non haberá
entrega de traballos.
1.
Contidos
O
linguaxe visual e plástico
|
2.
Exercicios para repasar
|
3.
Criterios de avaliación
|
O
linguaxe e a comunicación visual.
Finalidade
e función das imaxes: informativa, expresiva, estética e
representativa.
Signos
e símbolos na comunicación visual: marca, sinais, símbolos e
iconas.
Medios
de comunicación mediante imaxes fixas: pintura, escultura,
arquitectura, prensa, cómic, deseño e novas tecnoloxías.
Medios
de comunicación mediante imaxes en movemento: cine, televisión e
vídeo.
|
L1:
Identificación do linguaxe visual e plástico nos medios de
comunicación con imaxes fixas. Recorta de revistas e pega nunca
lámina catro tipos distintos de imaxes fixas.
L2:
Análises dos medios de comunicación que utilizan imaxes en
movemento. Recorta de revistas e pega nunca lámina catro tipos
distintos de imaxes en movemento.
L3:
Realización de signos e símbolos para expresar ideas ou obxectos
previamente convindos/convidos. Realiza un imagotipo e logotipo
L4:
Utilización e experimentación de recursos informáticos para a
procura e creación de imaxes plásticas. Estudo e experimentación
a través dos procesos, técnicas e procedementos propios da
fotografía, para producir mensaxes visuais. Creación cun
programa informático dun corto.
L5: A
linguaxe do cómic. Creación do guión dun cómic. Realización
do cómic sobre un tema dado
|
Coñecer
as funcións e as características dos medios de comunicación que
utilizan imaxes estáticas e en movemento.
Utilizar
apropiadamente os elementos básicos que compoñen o linguaxe da
pintura, escultura e arquitectura para realizar unha lectura
organizada e comprensiva de estes tipos de manifestacións
plásticas.
Coñecer
e utilizar os recursos informáticos e novas tecnoloxías para
manipular imaxes fotográficas, realizar deseños gráficos e
aplicar ó debuxo técnico.
Utilizar
a sintaxes propia das formas visuais do deseño para realizar
proxectos concretos.
Elaborar
obras multimedia e producións ideográficas sinxelas utilizando
técnicas adecuadas ó medio.
Realizar
un cómic desenvolvendo un guión previamente establecido e
utilizando os elementos básicos de este tipo de linguaxe.
|
1.
Contidos Liña e textura, elementos visuais da imaxe
|
2.
Exercicios
|
3.
Criterios de avaliación
|
A
liña como o elemento expresivo, grafismo e trazo.
A
textura: calidades expresivas.
As
texturas ópticas: orgánicas e xeométricas.
O
cor e a liña para crear texturas.
A
textura e os estilos artísticos.
Acercamento
á utilización de materiais, instrumentos e soportes no debuxo.
Introdución
ás técnicas de pinturas ó auga: lavados e estarcidos.
|
L6:Experimentación
sobre a expresividade da iña. Por
exemplo, sobre
a fotocopia da obra A
Noite
Estrelada
de Van Gogh, experimenta as distintas posibibilidades expresivas
da liña con lápis acuarelables.
L7:
Experimentación sobre a expresividade da liña e das texturas.
Por
exemplo, interpreta
da Obra As
Meninas
de Veláquez con texturas táctis e visuais.
L8:
Investigación experimental a partir de
texturas orgánicas e xeométricas. Fai recorta e pega sobre unha
lámina cinco texturas visuais e cinco táctis.
L9:
Utilización das texturas na representación de formas e imaxes.
Por exemplo, partindo do Bodegón de Paul
Cézanne.
Bodegón
con cebolas
(1895-1900), traballa coas texturas
L11:
Estudo da liña e a textura como elementos xeradores de ilusións
ópticas.Por exemplo, crea unha ilusión óptica con liñas
e diferentes texturas. Materiais: témperas.
|
Describir
diferentes tipos de liñas en imaxes da contorna visual e
representacións gráficas e visuais propias e alleas.
Describir
diferentes calidades plásticas de texturas, en superficies da
contorna cotiá e en manchas e planos de imaxe.
Seleccionar
os elementos configurativos da liña e a textura adecuando á
descrición analítica da forma.
Recoñecer
distintos materiais, instrumentos e soportes de debuxo en imaxes
diferentes, utilizando as súas características expresivas para
producir imaxes propias.
Investigar
as características estéticas das pinturas ó auga para
recoñecer e producir diferentes texturas expresivas.
Valorar
as obras de arte con curiosidade e respecto, con o desexo de
coñecer e analizar os elementos do linguaxe visual utilizados.
|
1.
Contidos A cor
|
2.
Exercicios
|
3.
Criterios de avaliación
|
A
física do cor.
A
natureza das luces de cor: mixturas aditivas.
A
natureza dos pigmentos de cor: mixturas sustractivas.
Os
atributos do cor: cores complementarios, series e gamas do cor.
As
teorías do cor.
A
percepción do cor. Alteración dos atributos do cor.
O
cor na arte e os movementos artísticos.
|
L12:
Observación e análises da cor na contorna e nas obras de arte.
L13:
Realización dun círculo cromático.Por
exemplo, diámetro dos círculos concéntricos: 10,8 ,6.
Materiais: témperas. O círculo do medio: cores puros. Círculo
exterior píntao con tintas e o interior coas sombras.
L14:
Resolución de fórmulas cromáticas concretas, realización de
gamas e series. Por exemplo, realiza
unha escala de 6 tinxes e outra de 6 sombras. Debuxa dous
rectángulos de 12cm de ancho e 4cm de alto. Divídeos 6 partes
iguais. En un deles pinta a escala de sombras e no outro a de
tinxes. Materiais: témperas
L15:
Selección adecuada de cores para a consecución de efectos
determinados.Por
exemplo,
Análise da cor (segundo a fórmula de armonizar as cores) de dúas
obras: Os
Lirios de
Vicent Van Gogh, Las
señoritas de Avignon
de Picasso.
L16:
Investigación en mixturas aditivas. Realiza un debuxo na metade
da lámina píntao con cores fríos. Repite o debuxo na outra
evade e píntao con cores cálidos. Materiais: témperas.
L17:
Comprobación visual do comportamento da luz. Recorta e pega tres
imaxes distintas. Sinala de onde procede a luz.
|
Coñecer
a natureza física da luz, a fisioloxía do órgano visual e as
propiedades das superficies dúas obxectos.
Coñecer
as teorías básicas sobre a cor como motivación para investigar
a súa natureza.
Coñecer
e diferenciar as mixturas aditivas das subtractivas.
Describir
os atributos da cor en imaxes da contorna, obras de arte e
producións propias.
Diferenciar
e representar os matices do cor na natureza e na contorna.
Apreciar
e identificar as alteracións cromáticas que produce a
interacción do cor.
Utilizar
adecuadamente as posibilidades expresivas das pinturas ó auga na
produción de imaxes.
Valorar
a importancia expresiva e comunicativa da cor en diferentes
manifestacións e períodos artísticos.
|
1.
Contidos
Análises
e representación de formas.
|
2.
Exercicios
|
3.
Criterios de avaliación
|
As
formas orgánicas. Diferentes tipos de tratamentos.
As
formas xeométricas. Construción de polígonos regulares
coñecendo o lado.
As
tanxencias e os enlaces.
As
estruturas bidimensionales. Diferentes tipos de estruturas
regulares e irregulares.
O
módulo e o submódulo.
As
relacións métricas. Proporción e semellanza. A sección áurea.
As escalas.
|
L18:
Construír e compoñer formas de diferentes tipos. Debuxo nunha
lámina dos distintos cuadriláteros e triángulos.
L19:
Construción de polígonos, e súa aplicación ó campo da arte e
do deseño.
Construción
de polígonos. Sistema xeral. Debuxo dun hexágono (7cm de
diámetro) e dun octógono ( 8cm de diámetro).
L20:
Interese por investigar sobre os diferentes tipos de estruturas
que posúe a forma. Creación dun deseño téxtil basado na
división da circunferencia en partes iguais. Utiliza unha armonía
de cor e explica.
L21:
Valor estético e organizativo do módulo como unidade de
composición. Creación dunha red modular constante para o deseño
dunha mochila escolar. Traballa na páxina :
educacionplástica.net,
estruturas bidimensionales.
L22:
Representar obxectos mediante a proporción e a semellanza. Debuxa
un mesmo obxecto en tres escalas distintas. Indica a escala de
cada obxecto.
|
Coñecer
as formas orgánicas.
Realizar
debuxos con diferentes tipos de tratamentos: realista, xeométrico,
de contornos e siluetas.
Elaborar
debuxos de formas orgánicas aplicando as fases de encaixado,
desenvolvemento e detalles.
Construír
polígonos regulares coñecendo o lado e aplicando os seus métodos
particulares.
Trazar
un polígono regular coñecendo o lado e aplicando o método
xeral.
Coñecer
as propiedades básicas das tanxencias e realizar trazados de
tanxencias.
Trazar
o ovalo e o ovoide. Debuxar espirais. Coñecer e representar as
estruturas bidimensionales regulares e irregulares.
Aplicar
módulos e submódulos na construción de composicións
bidimensionales.
Coñecer
as relacións métricas de proporción e semellanza.
Construír
figuras elementais semellantes.
Coñecer
e aplicar a sección áurea e as escalas.
|
1.
Contidos
Espazo
e volume
|
2.
Exercicios
|
3.
Criterios de avaliación
|
Os
sistemas de representación. O sistema diédrico ortogonal.
Representación
do punto, a recta, o plano e corpos sólidos no sistema diédrico
ortogonal.
O
trazado de vistas de obxectos. O esbozo.
Métodos
de representación práctica.
|
L23:
Utilización de diversos elementos que configuran o sistema
diédrico para resolución de problemas.
L24:
Representación de figuras planas, sólidos e corpos xeométricos
sinxelos. educacionplástica.net
Sistema diédrico ( exercicios de visualización y modelado de 3D
a partir de vistas y exercicios de vistas.
L25:
Aplicación dos conceptos do sistema diédrico ortogonal estudados
á resolución de problemas básicos. educacionplástica.net
Perspectiva (perspectiva axonométrica ortogonal , nivel 1 pezas)
|
Coñecer
os elementos que configuran o sistema diédrico ortogonal.
Representar
no sistema diédrico ortogonal o punto, a recta e o plano no
primeiro cuadrante.
Debuxar
figuras elementais contidas no plano no sistema diédrico
ortogonal.
Representar
sólidos elementais e corpos xeométricos no sistema diédrico
ortogonal.
Representar
o punto, a recta e o plano no sistema diédrico ortogonal sen liña
de terra.
|
Para
repasar máis os seguintes temas
A
cor
Texturas
División
da circunferencia e polígonos:
Deseños
modulares bidimensionales
Stop-motion
https://stopmotionnow.blogspot.com/
Máis
RECURSOS
- En educacionplástica.net os apartados cos que podes traballar son: Visión y percepción ( solo apartado de percepción del color).Trazados xeométricos ( apartado de polígonos).Estruturas modulares bidimensionales. El color Sistema diédrico ( exercicios de visualización y modelado de 3D a partir de vistas y exercicios de vistas.Perspectiva (perspectiva axonométrica ortogonal , nivel 1 pezas)
Ademáis
en epvtics.blogspot.com.es
( o noso blog de plástica) tedes presentacións dos temas, vídeos e
exercicios para resolver
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.