Guia por
temas  para a preparación do exame de setembro. As láminas son
orientativas ( non hai que entregalas en setembro). O alumnado
presentarase ao exame coa caixa de recursos, cos materiais necesarios
para realizalo.
Unidade
1: O linguaxe visual e plástico
| 
1.
   Contidos 
    | 
2.
   Exercicios | 
3.
   Criterios de avaliación | 
| 
O
   linguaxe e a comunicación visual. 
Finalidade
   e función dás imaxes: informativa, expresiva, estética e
   representativa. 
Signos
   e símbolos na comunicación visual: marca, sinais, símbolos e
   iconas. 
Medios
   de comunicación mediante imaxes fixas: pintura, escultura,
   arquitectura, prensa, cómic, deseño e novas tecnoloxías. 
Medios
   de comunicación mediante imaxes en movemento: cine, televisión e
   vídeo. | 
L1:
   Identificación do linguaxe visual e plástico nos medios de
   comunicación con imaxes fixas. Recorta de revistas e pega nunca
   lámina catro tipos distintos de imaxes fijas. 
L2:
   Análises dos medios de comunicación que utilizan imaxes en
   movemento. Recorta de revistas e pega nunca lámina catro tipos
   distintos de imaxes en movemento. 
    
L3:
   Realización de signos e símbolos para expresar ideas ou obxectos
   previamente convindos/convidos. Realiza un imagotipo e logotipo do
   “IES Agra de Leborís” 
L4:
   Utilización e experimentación de recursos informáticos para a
   procura e creación de imaxes plásticas. Estudo e experimentación
   a través dos procesos, técnicas e procedementos propios da
   fotografía, para producir mensaxes visuais. Creación cun
   programa informático dun anuncio ( finalidade exhortativa) do
   “IES Agra de Leborís”. 
L5: A
   lenguaxe do cómic. Creación do guión dun cómic. Realización
   do cómic sobre o tema “O maltrato: tolerancia cero” | 
Coñecer
   as funcións e as características dos medios de comunicación que
   utilizan imaxes estáticas e en movemento. 
Utilizar
   apropiadamente os elementos básicos que compoñen o linguaxe dá
   pintura, escultura e arquitectura para realizar unha lectura
   organizada e comprensiva de estes tipos de manifestacións
   plásticas. 
Coñecer
   e utilizar os recursos informáticos e novas tecnoloxías para
   manipular imaxes fotográficas, realizar deseños gráficos e
   aplicar ó debuxo técnico. 
Utilizar
   a sintaxes propia dás formas visuais do deseño para realizar
   proxectos concretos. 
Elaborar
   obras multimedia e produccións videográficas sinxelas utilizando
   técnicas adecuadas ó medio. 
Realizar
   un cómic desenvolvendo un guión previamente establecido e
   utilizando os elementos básicos de este tipo de linguaxe. | 
Unidade
2: Liña e textura, elementos visuais da imaxe
| 
1.
   Contidos 
    | 
2.
   Exercicios | 
3.
   Criterios de avaliación | 
| 
A
   liña como o elemento expresivo, grafismo e trazo. 
A
   textura: calidades expresivas. 
As
   texturas ópticas: orgánicas e xeométricas. 
O
   cor e a liña para crear texturas. 
A
   textura e os estilos artísticos. 
Acercamento
   á utilización de materiais, instrumentos e soportes no debuxo. 
Introdución
   ás técnicas de pinturas ó auga: lavados e estarcidos. | 
L6:
   Observación e análises de liñas na contorna e nas obras de
   arte.  Ánalise da composición da Obra As
   Meninas
   de Veláquez. 
    
L7:
   Análises da diferentes funcións que pode cumprir a liña.
   Experimentación sobre a expresividade da iña. Sobre a fotocopia
   da obra A
   Noite
   Estrelada
   de Van Gogh, experimenta as distintas posibibilidades expresivas
   da liña con lápices acuarelables. 
    
L8:
   Experimentación sobre a expresividade da liña e das texturas.
   Interpreta da Obra As
   Meninas
   de Veláquez con texturas táctis e visuais. 
    
L9:
   Investigación experimental a partir de texturas orgánicas e
   xeométricas. Fai recorta e pega sobre unha lámina cinco texturas
   visuais e cinco táctis. 
L10:
   Utilización das texturas na representación de formas e imaxes.
   Partindo do Bodegón de Paul
   Cézanne. Bodegón
   con cebolas
   (1895-1900), traballa coas texturas L11: Estudo da liña e a
   textura como elementos xeradores de ilusións ópticas. Crea unha
   ilusión óptica con liñas e diferentes texturas. Materiais:
   témperas. | 
Describir
   diferentes tipos de liñas en imaxes da contorna visual e
   representacións gráficas e visuais propias e alleas. 
Describir
   diferentes calidades plásticas de texturas, en superficies da
   contorna cotiá e en manchas e planos de imaxe. 
Seleccionar
   os elementos configurativos da liña e a textura adecuando á
   descrición analítica da forma. 
Recoñecer
   distintos materiais, instrumentos e soportes de debuxo en imaxes
   diferentes, utilizando as súas características expresivas para
   producir imaxes propias. 
Investigar
   as características estéticas das pinturas ó auga  para
   recoñecer e producir diferentes texturas expresivas. 
Valorar
   as obras de arte con curiosidade e respecto, con o desexo de
   coñecer e analizar os elementos do linguaxe visual utilizados. | 
Unidade
3: A cor
| 
1.
   Contidos | 
2.
   Exercicios 
    | 
3.
   Criterios de avaliación | 
| 
A
   física do cor. 
A
   natureza dás luces de cor: mixturas aditivas. 
A
   natureza dos pigmentos de cor: mixturas sustractivas. 
Os
   atributos do cor: cores complementarios, series e gamas do cor. 
As
   teorías do cor. 
A
   percepción do cor. Alteración dos atributos do cor. 
O
   cor na arte e os movementos artísticos. | 
L12:
   Observación e análises da cor na contorna e nas obras de arte. 
L13:
   Realización dun círculo cromático. Diámetro dos círculos
   concéntricos: 10,8 ,6. Materiais: témperas. O círculo do medio:
   cores puros. Círculo exterior pintao con tintas e o interior coas
   sombras. 
    
L14:
   Resolución de fórmulas cromáticas concretas, realización de
   gamas e  series. Realiza unha escala de 6 tintes e outra de 6
   sombras. Debuxa dous rectángulos de 12cm de ancho e 4cm de alto.
   Divídeos  6 partes iguais. En un deles pinta a escala de sombras
   e no outo a de tintes. Materiais: témperas 
L15:
   Selección adecuada de cores para a consecución de efectos
   determinados. Ánalise da cor (segundo a fórmula de armonizar as
   cores) de dúas obras: Os
   Lirios de 
   Vicent Van Gogh, Las
   señoritas de Avignon
    de Picasso. 
L16:
   Investigación en mixturas aditivas. Realiza un debuxo na metade
   da lámina pintao con cores frios. Repite o debuxo na outra evade
   e pintao con cores cálidos. Materiais: témperas. 
L17:
   Comprobación visual do comportamento da luz. Recorta e pega tres
   imaxes distintas.  Señala de onde procede a luz. 
    | 
Coñecer
   a natureza física dá luz, a fisioloxía do órgano visual e as
   propiedades dás superficies dúas obxectos. 
Coñecer
   as teorías básicas sobre a cor como motivación para investigar
   a súa natureza. 
Coñecer
   e diferenciar as mixturas aditivas das sustractivas. 
Describir
   os atributos da cor en imaxes da contorna, obras de arte e
   produccións propias. 
Diferenciar
   e representar os matices do cor na natureza e na contorna. 
Apreciar
   e identificar as alteracións cromáticas que produce a
   interacción do cor. 
Utilizar
   adecuadamente as posibilidades expresivas das pinturas ó auga na
   produción de imaxes. 
Valorar
   a importancia expresiva e comunicativa da cor en diferentes
   manifestacións e períodos artísticos. | 
Unidade
4: Análises e representación de formas.
| 
1.
   Contidos
   
    | 
2.
   Exercicios 
    | 
3.
   Criterios de avaliación | 
| 
As
   formas orgánicas. Diferentes tipos de tratamentos. 
As
   formas xeométricas. Construción de polígonos regulares
   coñecendo o lado. 
As
   tanxencias e enlácesvos. 
As
   estruturas bidimensionales. Diferentes tipos de estruturas
   regulares e irregulares. 
O
   módulo e o submódulo. 
As
   relacións métricas. Proporción e semellanza. A sección áurea.
   As escalas. | 
L18:
   Construír e compoñer formas de diferentes tipos. Debuxo nunha
   lámina dos distintos cuadriláteros e triángulos. 
L19:
   Construción de polígonos, e súa aplicación ó campo da arte e
   do deseño. 
Construcción
   de polígonos. Sistema xeral.  Debuxo dun hexágono (7cm de
   diámetro) e dun octógono ( 8cm de diámetro). 
L20: TRazado das curvas técnicas .Trazar o óvalo e o ovoide, parábola, hipérbola e elipse. Debuxar espirais.  
L21:
   Valor estético e organizativo do módulo como unidade de
   composición. Creación dunha red modular constante para o deseño
   dunha mochila escolar. Traballa na páxina :
   educacionplástica.net,
   estructuras bidimensionales. Entrégao impreso en papel. 
    
L22:
   Representar obxectos mediante a proporción e a semellanza. Debuxa
   un mesmo obxecto en tres escalas distintas. Indica a escala de
   cada obxecto. | 
Coñecer
   as formas orgánicas. 
Realizar
   debuxos con diferentes tipos de tratamentos: realista, xeométrico,
   de contornos e siluetas. 
Elaborar
   debuxos de formas orgánicas aplicando as fases de encaixado,
   desenvolvemento e detalles. 
Construír
   polígonos regulares coñecendo o lado e aplicando os seus métodos
   particulares. 
Trazar
   un polígono regular coñecendo o lado e aplicando o método
   xeral. 
Coñecer
   as propiedades básicas das tanxencias e realizar trazados de
   tanxencias. 
Trazar
   o óvalo e o ovoide, parábola, hipérbola e elipse. Debuxar espirais.  
Coñecer
   e representar as estruturas bidimensionales regulares e
   irregulares. 
Aplicar
   módulos e submódulos na construción de composicións
   bidimensionales. 
Coñecer
   as relacións métricas de proporción e semellanza. 
Construír
   figuras elementais semellantes. 
Coñecer
   e aplicar a sección áurea e as escalas.
   
    | 
Unidade
5: Espazo e volume
| 
1.
   Contidos 
    | 
2.
   Exercicios 
    | 
3.
   Criterios de avaliación | 
| 
Os
   sistemas de representación. O sistema diédrico ortogonal. 
Representación
   do punto, a recta, o plano e corpos sólidos no sistema diédrico
   ortogonal. 
O
   trazado de vistas de obxectos. O esbozo. 
O
   sistema cónico. A perspectiva cónica ou lineal. 
A
   perspectiva cónica frontal. 
Representación
   de figuras planas e sólidos en perspectiva cónica. 
Métodos
   de representación práctica. | 
L23:
   Utilización de diversos elementos que configuran o sistema
   diédrico para resolución de problemas. 
L24:
   Representación de figuras planas, sólidos e corpos xeométricos
   sinxelos. educacionplástica.net
   Sistema diédrico ( ejercicios de visualización  y modelado de 3D
   a partir de vistas y ejercicios de vistas. Resolver e entregar
   impresos. 
L25:
   Aplicación dos conceptos do sistema diédrico ortogonal estudados
   á resolución de problemas básicos. educacionplástica.net
   Perspectiva (perspectiva axonométrica ortogonal , nivel 1 
   piezas) 
L26:
   Representación de figuras planas, sólidos e corpos xeométricos
   sinxelos. Dada vistas diédricas debuxar a figura en isométrico e
   cabaleria 
L27:
   Utilización dos diversos elementos que configuran a perspectiva
   cónica para resolución de problemas. Debuxa enriba de dúas
   imáxes os distintos elementos da perspectiva cónica ( frontal e
   oblicua) 
L28:
   Aplicación dos conceptos de perspectiva cónica frontal  e
   oblicua estudados á resolución de problemas elementais. . Divide
   a lámina en dúas partes . Debuxa un cubo en cónica frontal
   nunca metade  e oblicua na outra metade. 
L29
   : representación de figuras sinxelas en cónico frontal 
    
L30:
   Representación de figuras sinxelas en cónico oblicuo | 
Coñecer
   os elementos que configuran o sistema diédrico ortogonal. 
Representar
   no sistema diédrico ortogonal o punto, a recta e o plano no
   primeiro cuadrante. 
Debuxar
   figuras elementais contidas no plano no sistema diédrico
   ortogonal. 
Representar
   sólidos elementals e corpos xeométricos no sistema diédrico
   ortogonal. 
Representar
   o punto, a recta e o plano no sistema diédrico ortogonal sen liña
   de terra. 
Coñecer
   os elementos que configuran o sistema cónico. 
Representar
    sólidos sinxelos en perspectiva cónica frontal e oblicua. | 
Unidade
6: a composición
| 
1.
   Contidos 
    | 
2.
   Exercicios | 
3.
   Criterios de avaliación | 
| 
Introdución
   á organización da forma e súa contorna non plana. Intención de
   compoñer. 
As
   formas e a cor na composición. 
A
   simetría na composición. Simetría axial e radial. 
Elementos
   da composición. 
A
   composición no arte. | 
L29:
   Observación e análise da organización da forma no plano.
   Escoller e pegar na lámina imáxes donde predominen os  ritmos
   básicos: a repetición, a alternancia, a simetría, a
   progresión  e a converxencia ou diverxencia. 
L30:
   Indagación sobre formas e cores para realizar unha composición
   con características concretas. Debuxa e pinta ( temperas) unha
   composición . Por detrás da lámina exprica  a composición e o
   uso das cores. 
    
L31:
   Identificación dos elementos compositivos en diferentes obras
   plásticas. Escolle , recorta e pega unha imaxe bidimensional e
   outra tridimensional. Analiza a composición. 
    
L32:
   Análises compositivo en obras pictóricas de factura realista e
   abstracto. Analiza  a composición nuhna obra  realista e en outra
   abstracta. 
L33:
   Observación e análise da simetría na artesanía popular. 
   Busca, recorta e pega nunha lámina, distintos exemplos de
   artesanía popular donde se use a simetría, exprica o tipo de
   simetría (de cada peza). 
L34:
   Observación e análise do ritmo na arquitectura. Análise do
   ritmo en dous exemplos de arquitectura. | 
Coñecer
   e identificar a organización da forma como medio para comprender
   os mensaxes que transmiten as imaxes da contorna. 
Interpretar
   e analizar composicións buscando distintas alternativas na
   organización dá forma, mediante a manipulación dás leis
   compositivas fundamentais. 
Representar
   composicións con diferentes recursos organizativos para
   transmitir diferentes mensaxes, utilizando os medios materiais e
   técnicos idóneos. 
Valorar
   as vanguardias artísticas con curiosidade e respecto, con o
   desexo de coñecer e analizar os elementos do linguaxe visual e os
   recursos técnicos utilizados. 
Analizar
   imaxes tendo en conta elementos básicos constitutivos da sintaxis
   visual. 
Diferenciar
   e representar os matices da cor na natureza e na contorna. 
Representar
   geométricamente formas naturais e artificiais. 
Deseñar
   composicións modulares sobre redes poligonales. 
Interpretar
   composicións buscando distintas alternativas na organización dás
   formas. 
Recoñecer
   distintos soportes e técnicas de expresión gráfico-plásticas. 
Utilizar
   adecuadamente as técnicas gráficas segundo as intencións
   comunicativas. | 
RECURSOS
- En educacionplástica.net os apartados cos que podeis traballar son: Visión y percepción ( sólo apartado de percepción del color).Trazados geométricos ( apartado de polígonos).Estructuras modulares bidimensionales.El color
Sistema
diédrico ( ejercicios de visualización  y modelado de 3D a partir
de vistas y ejercicios de vistas.Perspectiva
(perspectiva axonométrica ortogonal , nivel 1  piezas)
- Ademáis en epvtics.blogspot.com.es ( o noso blog de plástica) tedes presentacións dos temas, vídeos e exercicios para resolver Por ejemplo: Cónico frontal,Cónico oblicuo,Videos da división da circunferencia en partes iguais.
- LIBRO DE TEXTO 3ºESO Educación Plástica y Visual da Editorial Mc Graw HILL
 
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.